Suhtekorraldaja koostöö meediaga

suhtekorraldaja koostöö meediaga

Kristel Abel´i loeng- “Meediasuhted´´, oli niivõrd inspireeriv, et kohe tekkis kange soov ka ise natuke sel teemal kaasa rääkida. 

Eduka suhtekorraldaja ülesandeks on osata massiteabevahendeid edukalt oma huvides rakendada. Suhtekorraldajad peavad looma ajakirjanikega häid suhteid, sest head suhted kindlustavad parema kajastuse massiteabevahendites.

´´Esimene reegel meediaga suhtlemisel on head närvid ja paks nahk, meedia loob ja hävitab oma kangelased.´´ K. Tampere
Kui sul puudub meediaga suhtlemise kogemus, ära hüppa kohe pea ees vette. Muidugi sa tunned end meelitatuna, et ajakirjanik on just sinu välja valinud,  kuid ei tasu unustada mida ajakirjanik tahab. Ajakirjaniku eesmärk on saada võimalikult hea lugu. ´´Soov kuulsaks saada ja avalikkuse tähelepanu nautida on sageli nii suur, et loobutakse küsimast, miks ajakirjanik just sinu poole pöördus ja millises kontekstis on väljaandel plaanis sind esitleda.´´ I. Tähismaa

Abel´i loengus tuli juttu tulemuslikest meediasuhetest ning mis omadused peavad ühel heal ja tublil suhtekorraldajal olema, et olla edukas.
Et olla tulemuslik, pead olema kiire – kui tahad ajakirjanikega häid suhteid säilitada, pead edastama info võimalikult kiiresti, sest ega ajakirjanikul pole aega raisata. Neile on tähtis lahkuda hea looga.
Pead olema täpne  – oluline oleks, et ajakirjanik saaks võimalikult õiget ja täpset infot. Püüa hoiduda andmast ebaselgeid vastuseid. Ära valeta! Kindlasti võib ette tulla ebameeldivaid teemasid, kui püüa neid mitte vältida ja kindlasti ei tohi sellisel puhul vastata ´´EI KOMENTEERI´´, siis on kindel, et võtad süü omaks.
Ole tsiteeritav ja räägi selge häälega ning kasuta lühikesi lauseid.
Pead olema otsekohene  – ei ole mingit keerutamist, reporteritele meeldivad konkreetsed inimesed. Kui sa ei oska millelegi vastata, siis ole aus ja tunnista seda.
Pead olema õiglane – kõikide ajakirjanikega tuleb käituda võrdselt, ei tohi eelistada ühte teisele. Häid lugusid tuleb jagada, mitte anda neid ainult oma lemmikreporteritele.
Pead olema sõbralik – sõbralike inimestega on alati meeldiv koostööd teha.

Ingrid Tähismaa on öelnud ´´ Meedia hindab inimesi, kelle kapital on sõnum ning naeruvääristab neid, kel seda pole.´´
Ajakirjanikega suhtlemisel oma alati sõnumit. Mõtle mis on SEE, mida tahad meediale/lugejale edastada. Nagu Kristel Abel ome loengus ütles, ´´huvitav ei ole teema, kui koer hammustas meest vaid kui mees ammustas koera.´´ Pane ajakirjanikud uskuma, et sa tead mida sa teed ja see mida sa teed on oluline. Kõigile ajakirjanikele meeldivad eksklusiivsed uudised. Eksklusiivsel materjalil on suurem potensiaal pääseda põhilooks, kui mõnel igaval, üksluisel uudisel. Tee end teistele huvitavaks ja märgatavaks. Leia viis kuidas panna ajakirjanik oma tegemistest huvituma.
Samuti mõtle kuidas teistest eristuda. Kui on kaks sarnast lugu, siis paraku loetakse neist ainult üht ja see üks mida loetaks, ei pruugi olla sinu oma.

Meediaõpetaja Epp-Mare Kukemelk – ´´Oluline on oskus näha meedias partnerit, mitte vastast.´´
Kui oled abivalmis ja vastad ajakirjanike kõnedele, pead kinni nende tähtaegadest, oled nende vastu kena, siis võid kindel olla, et oled sammuke lähemale ajakirjaniku poolehoiu võitmisel. Ära kõhkele oma kontakte kasutamast, et pälvida meedia positiivset tälepanu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s